Promosyon Show İzmir Buluşması – 12-06-2019

Promosyon Show İzmir Buluşması – 12-06-2019

Değerli misafirler,

Değerli katılımcılar,

Sizleri PROMASİAD adına saygıyla selamlıyor, Anadolu Buluşmaları kapsamında bu yıl ikincisi düzenlenen Promosyon Show İzmir programının hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum.

Bu etkinlik vesilesi ile İzmir’den ve çevre illerden katılım sağlayan siz değerli meslektaşlarıma da ayrıca hoş geldiniz diyorum.

Bu programların; sektörümüzün İstanbul merkezli olan geleneksel yapısının Anadolu’ya yayılması ve dağılması bakımından da önemli olduğuna inanıyorum.

Kendi alanında bir ilk olan bu etkinliklerin özellikle düzenlenmesinde emeği geçenleri gönülden tebrik ediyorum.

Değerli misafirler,

PROMASİAD, promosyon ve matbaa sektöründe faaliyet gösteren firmaların ortak bir platform altında toplanmaları ve ortak faaliyet geliştirmeleri amacıyla kurulmuş, belirli ilke ve değerler ışığında, kendi üyeleri arasında sağladığı birlik ve beraberlik ruhuyla öncelikle sektörlerimizin gelişmesi ve bununla birlikte ülkemizin kalkınması adına çalışmalarda bulunan bir işadamları derneğidir.

PROMASİAD olarak , promosyon, matbaa ve basım sanayi alanlarında faaliyet gösteren üyelerinin iş hacimlerini arttırıcı, birbirleri ile olan ilişkilerini güçlendirici, ticari hayata bakışlarına yön veren, sektörün sorunlarının tesbiti ve bu sorunların çözümüne yönelik diğer sektörel dernek ve kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği içinde çalışmalarda bulunmayı hedefliyoruz.

Geçtiğimiz yıl Haziran seçimleri öncesinde başlayan, seçimlerden hemen sonra etkisi daha da artan bir şekilde hızlanan ağır ekonomik sıkıntılar ile karşıya kaldığımız bir dönemde, birçok iş ve sektörel toplantının iptal edildiği bir ortamda önemli sayılabilecek bir katılım ile bu etkinliği gerçekleştiriyor olmamız çok değerli diye düşünüyorum. Programın hayırlı sonuçlara vesile olmasını, ticari anlamda yeni işbirliklerinin gelişilmesini Cenab-ı Allah’tan niyaz ediyorum.

Bir çok sektörel fuarda daralmanın olduğu, fuar iptallerinin yaşandığı bir dönemde promosyon sektörünün dinamik yapısını koruduğunu görüyoruz. Sektörümüzün gelişimi açısından umutlanmamız için bugün dünden daha çok sebebimiz var.

Son üç yıldan bu yana kademeli olarak gerçekleşen döviz kur artışları ve ithal ürünlere getirilen ek vergiler ile birlikte sektörümüzde üretim yatırımları daha fazla arttı. İthalat ağırlıklı olan ürün karması daha da hızla artan bir şekilde yerli üretime doğru kayıyor.

Bugün birçok ürün dalında, uluslararası alanda Çin ile rekabet edebilecek düzeye ulaşmış firmalarımız bulunuyor. Avrupalı büyük promosyon ürün tedarikçilerin artık ülkemizi ziyaret ettiklerini ve ürün alımlarında firmalarımızı tercih ettiklerine şahit oluyoruz.

Bugün bu programa katılım sağlayan firmalarımızın önemli bir bölümün, takip edebildiğim kadarıyla, son üç seneden bu yana ihracatlarını kademeli olarak arttırmış olduklarını görüyorum. Döviz kurlarının yükselmesi ve Çin’den yapılan ithalatlarda lojistik anlamda yaşanan dezavantajlar ile birlikte yurtdışı pazarlar açısından da Türk Promosyon sektörü çok avantajlı bir konuma ulaştı.

Her yıl Almanya Duesseldorf’ta düzenlenen dünyanın en büyük promosyon fuarı PSI ‘a yerli firmalarımızın katılımlarının yıllar geçtikçe artması bahsettiğim fırsatın firmalarımız tarafından da takip edildiğini gösteriyor.

İstanbul Ticaret Odası geçtiğimiz Ocak ayında düzenlenen fuara şahsımın da içinde yer aldığı bir gözlemci heyeti gönderdi ve 2020 yılı için PSI Fuarı’nı milli katılım kapsamına aldı. Bu durum çok önemli çünkü fuara ilk kez katılacak, üretim kapasitesi olan fakat dış pazarlara açılmakta bilgi eksikliği olan firmalarımız ticaret odamızın tecrübesi ve bireysel katılıma göre çok daha uygun imkanlar ile Dusseldorf PSI fuarına katılım sağlayabilecekler.

Ülkemizde üretim yapan, yurtiçinde satış ve pazarlamada başarılı olan her firmamızın bu imkânı takip etmesini çok önemli buluyorum. Türkiye gibi 80 milyonluk bir ülkede, böylesi dinamik bir pazarda üretim yapabilen ve ürünlerini pazarlayabilen, satışta başarı sağlayabilen her firmamızın Avrupa pazarında da başarılı olacağına yürekten inanıyorum.

Değerli misafirler,

Promosyon ürünleri, bugün geleneksel reklam mecralarına çok güçlü bir şekilde alternatif olabilecek bir reklam mecrasıdır. Reklam mecraları arasında hedef kitleye bu kadar rahat ulaşabilen, tüketicinin hayatının içerisinde kendisine bu kadar geniş bir yer bulabilen bir başka reklam ve tanıtım mecrası yoktur.

Özellikle ekonomik daralmanın yaşandığı böyle dönemlerde promosyon ürünlerinin diğer reklam mecralarına göre çok daha uygun bütçeler ile hedef kitleye ulaşma imkanı sağlaması bakımdan önümüzdeki zor dönemde dahi sektörümüzün küçülmeyeceğini, dergi, gazete, televizyon, açık hava gibi yüksek bütçeli reklam mecralarından önemli bir pay alabileceğini düşünüyorum.

Mesleğimiz ve sektörümüzle ilgili karamsar olmayalım. Önümüzde uzun bir süre seçim gündemi olmayacak. Birçok sıkıntı içerinde ciddi fırsatlar var. Bu fırsatlara odaklanalım.

Sözlerime son verirken, tekrar bu organizasyon için başta Sky Fuarcılık yönetim kurulu başkanı Barış Bey’e, ekibine ve emeği geçen tüm dostlara; katılımlarınız için siz değerli meslektaşlarıma teşekkür ediyor, bereketli ve başarılı iş görüşmelerinin gerçekleşmesini temenni ediyor hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Ömer KARATEMİZ – PROMASİAD Yönetim Kurulu Başkanı

Bu gönderiyi paylaş