PROMASİAD 2. Olağan Genel Kurul

PROMASİAD 2. Olağan Genel Kurul

Sayın Başkanlarım;

Derneğimizin çok değerli üyeleri,

Kıymetli misafirlerimiz,

Saygıdeğer Basın Mensupları;

2.Olağan Genel Kurulumuza hoş geldiniz; şeref verdiniz.

Zor şartlarda geçirdiğimiz bir 2020 yılının ardından, 2021 yılı da devraldığı güçlükleri taşımaya devam etti. Covit-19 salgınıyla birlikte küresel ekonomi büyük bir şok dalgası yaşadı. Birçok sektör önemli sıkıntılar ile karşı karşıya kaldı. Salgın hastalık sürecinin olumsuz etkisi bugün geldiğimiz noktada üretim süreçlerinde yüksek enflasyon ve emtia fiyatlarının artışı ile daha da farklı bir boyuta ulaştı.

Ekonomi açısından sıkıntılı bir dönemden geçtik, geçiyoruz. Bu zor şartların bir süre daha devam edeceği anlaşılıyor. Aramızdaki birlik ve beraberliği güçlendirmek; sağladığımız dayanışmayı arttırmak zorundayız.

Ortak problemlerimize birlikte çalışma modelleri geliştirerek çözüm aramalı şirketlerimizi daha da zor geçecek olan geleceğe birlikte hazırlamalıyız.

PROMASİAD, promosyon ve matbaa sektörleri için böylesi bir birliği sağlayabilmek amacıyla var. Hedef pazarları ve sorunları hemen hemen aynı olan bu iki sektör için ortak bir çalışma zemini oluşturmak ve her iki sektörde eksik olan birlikte çalışma kültürünü oluşturmak derneğimizin kuruluş amaçları arasındaydı.

Geçtiğimiz iki buçuk yıl süre zarfında pandemi şartlarına rağmen bu amaca ulaşmak noktasında önemli bir mesafe kat ettik. Sektörel yapılanmalar için kuruluş ve ilk örgütlenme süreci temelin sağlam atılabilmesi, birliğin geleceğe daha güçlü taşınabilmesi için çok önemli süreçler. Hamdolsun derneğimiz bu aşamayı yönetim kurulu üyelerimizin çok büyük gayretleri ve siz üyelerimizin desteği ile geride bıraktı.

Bugün gerçekleştirdiğimiz Genel Kurulumuz ile birlikte artık, derneğimizi 2023’e taşıyacak ve sektörümüzün 2025 yılı kazanımları için alt yapıyı hazırlayacak olan kadroyu belirleyeceğiz. Derneğimizin teşkilatlanması ve kurumsallaşması açısından bu yeni dönem ile birlikte inanıyorum ki çok önemli hizmetler gerçekleşecektir.

Değerli misafirler;

Avrupa Birliği ülkelerinin benimsediği Avrupa Yeşil Mutabakatı ile üretim ve uluslararası ticaret alanında birçok değişim kapıda gözüküyor. Bu mutabakata göre Avrupa’nın ilk karbon nötr kıtası olmak ve 2050 yılına gelindiğinde sıfır karbon salımı gibi hedefleri var. Avrupa Birliği yeşil dönüşüm için 1 trilton avro bütçe taahhüt etmiş durumda. Ülkemizin de 2030 yılı itibariyle karbon salım miktarını yüzde 21 azaltma gibi bir hedefi var.

Nasıl bir ekonomi doğacak? Şimdiden üzerinde çok çalışmamız gereken bir konu. 2026 yılından itibaren tam karbon salımı başına ek vergiler konulması gündeme gelebilecek. Üretimde ülkemiz tam karbon salınımını azaltarak Çin’den çok önemli bir pay alabilir. Bu önemli fırsatı değerlendirmek için neler yapabiliriz? Yeşil dönüşümü üye firmalarımızda nasıl sağlayabiliriz ? Derneğimiz açısından bu alanda yapılabilecek çalışmalara önümüzdeki dönemde çok önem vermemiz gerektiği kanaatindeyim.

Ülkemiz için pandemi sonrası dönem için bir diğer önemli fırsat lojistik avantajı. Değişen şartlarda lojistik konusunun küresel ekonomide bize büyük bir alan açacağına inanıyorum. Tedarik zincirlerinin yeniden değiştiği ve lojistik hatların yeniden şekillendiği bir dönemde ülkemizin daha aktif bir oyuncu olarak dünya dış ticaretinden pay alması gerekmektedir.
Sektörümüzde üretim yatırımlarının yıllar itibariyle artış eğilimde olması ve dış ticaretteki rekabet gücümüzün artması bugün bile kendisini önemli ölçüde hissettirmeye başladı. 2026 yılı için sektörlerimiz adına 3 milyar dolar bir ihracat hedefine odaklanarak çalışmalarımızı sürdürme kararlılığı içindeyiz.

Bu kapsamda derneğimiz olarak üye firmalarımızı üretim noktasında teşvik etmeye, üye üretici firmalarımızı ise ihracat kültürü kazanma ve arttırma konusunda yönlendirmeye çalışacağız. Bu kapsamda Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Güney Amerika başta olmak üzere sektörlerimize özel olarak hizmet verebilecek 7 ülkede 7 dış ticaret merkezi kurma yolunda bir hedefimiz var.

Yine ihracatı geliştirmek amacıyla yurt içi fuar ve organizasyonlar ile birlikte asıl çalışma alanımızı yurtdışı olarak belirleyeceğiz. Bu kapsamda 2025 yılına dek önümüzdeki üç yıl boyunca 15 uluslararası fuar ve road-show organizasyonu düzenlemeyi amaçlıyoruz.

Değerli katılımcılar;

Sektörümüzün en önemli eksikliği gerek üretici firmalarımız olsun gerekse pazarlama şirketlerimiz olsun kurumsal pazarlama alanında insan kaynağı ihtiyacımızı karşılayamıyor oluşumuz. Bu anlamda eğitim içeriği tamamen sektör firmalarımızın ihtiyacına yönelik olarak bizler tarafından belirlenecek uzun soluklu bir eğitim programını başlatmak istiyoruz. Bu amaçla kuracağımız PROMA AKADEMİ’ de beş yıl içinde 1000 mezun vermeyi ve üye işletmelerimizde istihdamlarını sağlamayı hedefliyoruz.

Sektörümüzü birlikte çalışarak daha iyi bir noktaya taşıyabileceğimiz inancıyla, PROMASİAD çatısı altında yapılacak olan faaliyetlerin sadece üye işletmelerimize değil; sektörlerimize ve aynı zamanda ülkemizin kalkınmasına da hizmet edeceğine inanıyoruz.

Bu düşünceler ile Genel Kurulumuza teşrifleriniz sebebiyle her birinize ayrı ayrı teşekkür ediyor; Genel Kurulumuzun hayırlı sonuçlara vesile olmasını temenni ediyorum.

Derneğimizin kuruluşunda katkı veren tüm kurucularımıza, yönetim kurulunda görev alan, katkı veren tüm arkadaşlarıma, destek ve katılımları için tüm üyelerimize teşekkür ediyorum.

Katılımları ile bizlere güç veren, her zaman desteğini bizlere hissettiren İstanbul Ticaret Odası Başkan Vekili İsrafil Kurala Bey’e ayrıca teşekkür etmek istiyorum.

Derneğimizin gücün ve itibarını daha da yukarılara taşıyacak olduğuna inandığım, bugün seçilecek olan yeni yönetim kurulundaki arkadaşlarıma şimdiden başarılar diliyorum.

Yeni dönem, yeni başarılı hizmetlere kapı açsın, Cenab-ı Allah hayırlı işlerimizde önümüzü açsın. Birlik ve beraberliğimiz daim olsun diyorum ve sizleri saygıyla selamlıyorum.

Ömer KARATEMİZ – PROMASİAD Yönetim Kurulu Başkanı

Bu gönderiyi paylaş