4. Promosyon Show İstanbul Açılış Konuşması – 29-09-2021

4. Promosyon Show İstanbul Açılış Konuşması – 29-09-2021

Değerli Başkanlarım;

Değerli katılımcılar, kıymetli misafirler;

Sizleri Promosyon ve Matbaa Sanayici İşadamları Derneği (PROMASİAD) adına saygıyla selamlıyorum.

Sektörel fuarların uzun bir süredir yapılamadığı, fuarlara olan ilginin azaldığı zor bir dönemde, oldukça yoğun bir katılımla Promosyon Show İstanbul Fuarı’nın açılışında sizlerle birlikte olmaktan dolayı duyduğumuz memnuniyeti ifade etmek istiyorum.

Fuarımız, geçen yıl salgın hastalık sürecinin dayattığı olumsuz şartlar nedeni ile gerçekleşememişti. Sektörün uzun bir süreden sonra bir araya geleceği en büyük organizasyon olarak Promosyon Show İstanbul Fuar’ı yıllar içinde kendisini geliştirdi ve dördüncü organizasyonu ile bu yıl uluslararası bir nitelik kazandı. Promosyon Show İstanbul Fuar’ının sektöre, ülkemize ve ekonomimize faydalı olmasını temenni ediyorum.

Değerli misafirler,

Promosyon ve tanıtım ürünlerinin reklam ve tanıtım alanındaki etkisi ve önemi dünyada da ülkemizde de alternatif bir reklam mecrası olarak giderek artıyor. Promosyon ürünleri, hedef kitlesine çok rahat bir şekilde ulaşabilen ve tüketicinin özel hayatında kendisine olabildiğince geniş yer bulabilen ürünler.

Kullandığımız birçok ürün günlük hayatımızın her alanında bizlerle birlikte oluyor. Promosyon ürünleri; bu anlamda verilecek marka mesajını ve tanıtım imgesini, tüketicinin hayatının içerisine oldukça sıcak bir şekilde taşıyabilen rakipsiz bir reklam mecrası olmaya devam ediyor.

Tanıtım ve promosyon ürünleri, özellikle daralan ekonomi şartlarında; dergi, gazete, televizyon, radyo ve açık hava gibi yüksek bütçeli reklam mecralarından önemli bir pay alabiliyor.

Türk promosyon sektörünün üretim alanında çok güçlü bir ihracat potansiyeli taşıdığına inanıyoruz. Birçok ürün dalında bugün Çin ile rekabet edebiliyoruz.

Son yıllarda ithal ürünlere getirilen ek vergiler ve artan döviz kurları ile birlikte sektörümüzde üretim ve tasarım odaklı çalışmalar artmış ve ihracat şansı ciddi şekilde zorlanmaya başlamıştır. Yeni üretim yatırımları bu süreçte halen artarak devam etmektedir.

Avrupalı büyük promosyon ürün tedarikçileri pandemi dönemi ile birlikte daha da yoğun bir şekilde yeni tedarikçi arayışı içindeler. Ülkemiz bu anlamda lojistik üstünlüğü ile birlikte üretim üssü olarak ön plana çıkmakta. Pandemi sonrası dönem için önümüzde çok önemli fırsatlar olduğunu düşünüyoruz ve bu anlamda şirketlerimizin ihracat altyapısı sağlamalarını ve dış pazarlara odaklanmalarını oldukça önemsiyoruz.

Ocak 2020 yılında Avrupa’nın en büyük Promosyon Ürünleri Fuarı olan Duesseldorf PSI Fuarı sonuç raporuna göre Avrupa Promosyon Sektörü büyüklüğü 17 milyar dolar, dünyadaki sektörün toplam büyüklüğü 333 milyar dolar açıklanmış. Bu rakamlar her ne kadar tahmini olarak açıklanmış rakamlar olsa dahi sektörümüzün potansiyeli ve ihracat açısından önümüzdeki fırsatların büyüklüğü hakkında bizlere bir fikir veriyor.

Yine aynı araştırmaya göre sektörde tüm Avrupa ülkeleri arasında 50 milyon Euro üzeri ciro yapan 15 firma, 10-50 milyon Euro arasında ciro yapan 160 firma bulunuyor. Bu firmaların önemli bir kısmının ürün tedariklerini Çin’den yaptıkları düşünülürse pandemi sonrası dönem için fiyat ve lojistik avantajları artan ülkemizin sektör için bir üretim üssü olmaması için hiçbir sebep yok.

Türkiye promosyon ürünleri sektörü üzerine önemli bir çalışmamız hakkında bir bilgiyi de buradan sizlerle paylaşmak istiyorum. Üniversite – sanayi işbirliği ile nitelikli bir akademik çalışmayı İstanbul Ticaret Odamız ve İstanbul Ticaret Üniversitesi ile birlikte yürütüyoruz.

Sektörümüzün ülkemizdeki büyüklüğünü gerçekçi bir şekilde yansıtacak, oluşturduğu istihdamı, ciro rakamlarını, ihracat ve ithalat rakamlarını etkilediği diğer sektörleri yansıtacak derli toplu bir çalışma maalesef bugüne dek ortaya konamamıştı. Sektörümüzün gerçek büyüklüğünü ve oluşturduğu ekonomik potansiyeli ve istihdamı açığa çıkaracak olan Promosyon Sektörü Araştırma Raporunu Ocak – Şubat ayları gibi kamuoyu ile paylaşmayı hedefliyoruz.

Değerli meslektaşlarım, kıymetli misafirler,

Promosyon Show İstanbul’un artık sektörel anlamda kendisini kanıtlamış bir organizasyon olduğunu büyük bir memnuniyetle görüyor, bundan böyle Promosyon Show markasının uluslararası bir marka olmasını temenni ediyor, bu organizasyonlarının yurtdışına da açılması gerektiğini düşünüyorum.
Sözlerime son verirken; fuarın düzenlenmesinde emeği olan, sektör temsilcileri olarak bizlerin tüm istek ve taleplerini açık yüreklilikle yerine getirmeye gayret eden SKY Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Barış Göktürk’e ve ekibine teşekkür etmek istiyorum.

Yaklaşık altı aydan bu yana fuarımızın sektörel bir şölen haline gelmesi için çaba gösteren tüm PROMASİAD yönetim kuruluna, çalışma arkadaşlarıma ve üyelerimize teşekkür etmek isterim.

Katılımlarınız için siz meslektaşlarıma, sektörümüze gösterdikleri güçlü destek sebebiyle değerli başkanlarıma; ARED Derneği’ne ve yönetim kuruluna, İKMİB Başkanı Sayın Adil Pelister Beye çok teşekkür ediyorum.

İki hafta önce MÜSİAD Genel Başkanlığına seçilen Genel Başkan Sayın Mahmut Asmalı ’ya bu vesile ile tebriklerimi iletiyor, kendisine ve çok değerli MÜSİAD Yönetim Kurulu üyelerine; görev dönemlerinin ilk programlarından birisi olarak bizlerle birlikte oldukları için çok teşekkür ediyorum.

Fuar boyunca bereketli ve başarılı iş görüşmelerinin gerçekleşmesini temenni ediyor; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Ömer KARATEMİZ – PROMASİAD Yönetim Kurulu Başkanı

Bu gönderiyi paylaş